Od početka svog postojanja, tj. još od 1917. godine Fordova premijum divizija Lincoln je imao samo jedan model koji se nije prodavao na domaćem tržištu. U pitanju je bila druga generacija pikap kamioneta koji je bio dostupan isključivo na meksičkom tržištu u periodu 2009.-2014. godina, a sada se ovom kamionetu pridružuje limuzina Zephyr.
Lincoln je u Kini prošle godine zabilježio porast prodaje od 33% i našao put do 62.000 kupaca.
Vozači u Kini još uvijek nisu spremni da se odreknu tradicionalnih limuzina, za razliku od “jenkija” koji su uveliko prešli na SUV-ove, dok im limuzine izgleda više nisu zanimljive. Stoga je Ford odlučio da Kina postane tek druga država u posljednjih 104 godine koja će dobiti specijalni Lincoln.
Model Zephyr je debitovao na ovogodišnjem sajmu automobila u Šangaju. Inače model Zephyr se proizvodio tridesetih godina prošlog vijeka kao prvi aerodinamični automobil u vrijeme kada su svi proizvodili kockaste četverotočkaše.
Model za 2022. godinu je zapravo osvježeni model MKZ koji se tokom protekle decenije prodavao i u Americi.
Proizviođač nije htio da iznosi previše detalja, jer kako kažu iz Lincolna još uvijek je riječ o konceptnoj formi, ali da u bliskoj budućnosti možemo automobil očekivati u serijskoj proizvodnji.
Veza sa svojim prethodnikom MKZ je lako uočljiva, najprije po pitanju maske hladnjaka i zadnje svjetlosne grupacije. Farovi su nešto kraći, a dijeli ih hromirana lajsna na dva dijela, a mnogi se slažu da Zephyr dosta podsjeća na prvu generaciju Audija A7.
Dosta pažnje se posvetilo enterijeru. Lincoln je odlučio da se vrati tradicionalnoj ručici mjenjača u ovom modelu, dok je kod prethodnika postojalo dugme za svaku komandu. Američki proizvođač odlučio je da prati najnovije trendove pa je stoga postavio ogromni ekran koji se prostire cijelom dužinom instrument table. Ekrani su podijeljeni na 4 dijela i svaki ima zasebnu funkciju.
U pogledu mehanike stvari će ostati iste kao i kod prethodnika. To znači da će kupci u Kini imati priliku da biraju između dva 2.0 litarska turbobenzinca, jedan standardni a drugi hibridni. Vrhunac ponude činit će 3.0 litarski turbobenzinac s 400 konjskih snaga. Od mjenjača postoji samo jedan, a to je šestostepeni automatski mjenjač i pogon na prednje točkove ili na sva četiri točka.
Novi Lincoln Zephyr se očekuje u rodaji od sljedeće godine, a već sada Amerikanci negoduju što neće imati prilike da ga vide na svojim putevima. Kako to obično biva za sve “probleme” u današnjoj automobilskoj industriji možemo samo da kažemo – krivite krosovere.
Više o svijetu automobila čitajte ovdje.