Društvena mreža Facebook zabilježila je pad dnevno aktivnih korisnika prvi put u svojoj 18-godišnjoj historiji.
Naime, kako je saopćeno iz Facebookove matične kompanije “Meta Networks” broj dnevno aktivnih korisnika pao je na 1,929 milijardi u tri mjeseca zaključno s krajem decembra u poređenju sa 1,930 milijardi u prethodna tri kvartala.
Kako navode, usporava se rast prihoda dok se suočava s konkurencijom koju čine rivali kao što su TikTok i YouTube, a oglašivači su također manje trošili novac.
Za 20 posto dionice “Mete” su pale, što je rezultat gubitka vrijednosti na tržištu koji iznosi oko 200 milijardi dolara. Došlo je i do oštrog pada vrijednosti drugih platformi među kojima su Twitter, Snapchat i Pinterest.
Direktor i osnivač Facebooka Mark Zukerberg je kazao da je pad rezultat činjenice da je publika, posebno mlađi korisnici, napustila Facebook i prešla na stranu rivala.
Drugu najveću platformu za digitalno oglašavanje poslije Googlea posjeduje “Meta”.
Težak udarac joj je zadala promjena pravila privatnosti na “Appleovom” operativnom sistemu.
Brendovima je upravo zbog toga postalo teže targetiranje i mjerenje oglašavanja na Facebooku i Instagramu, a taj uticaj bi mogao iznositi oko 10 milijardi dolara u ovoj godini.
Ukupan prihod “Mete”, koji najvećim dijelom dolazi od prodaje reklama, povećan je na 33,67 milijardi dolara u istom periodu čime su za malo nadmašena tržišna očekivanja. Prognoziran je prihod od 27 do 29 milijardi dolara za naredni kvartal, što je manje od očekivanja analitičara.
Meta je ulagala u video sadržaj kako bi se takmičila s TikTokom kineske kompanije “ByteDance”, ali od toga zarađuje manje novca u odnosu na svoje tradicionalne Facebook i Instagram fidove.
Zukerberg je bio siguran da će se ulaganje u video i virtuelnu stvarnost isplatiti, kao što se ranije isplatilo mobilno oglašavanje i Instagram priče.