Oko 300.000 građana Srbije, koji prošle godine zbog pandemije koronavirusa nisu mogli da otputuju na uplaćeno ljetovanje, dobilo je zamjenske vaučere.
Međutim, kako su u međuvremenu neki od njih zbog krize sa koronavirusom ostali bez posla, sa smanjenim primanjima ili su imali neke druge porodične probleme, ove godine riješili su da preprodaju svoje vaučere!
Tako se na pojedinim portalima mogu naći oglasi u kojima se po nižoj cijeni “ustupaju” ljetovanja, a svoja iskustva sa ovim vidom trgovine ispričao je za Kurir i M. LJ. (42) iz Beograda.
– Trebalo je prošle godine da putujem sa suprugom i sinom na Tasos. Ljetovanje smo uplatili preko agencije još u februaru prošle godine. Međutim, desila se korona, sve je propalo i dobili smo zamjenski vaučer.
Bio sam zaposlen u jednom restoranu kao kuhvar, ali sam prošle godine kada restorani nisu radili, dobio otkaz, pa tako sada nisam u prilici da razmišljam o moru i ljetovanju. Mogao bih da čekam januar 2022. da mi agencija vrati novac, ali mi pare trebaju sada, pa sam iz tog razloga oglasio da prodajem aranžman za 700 evra, iako sam platio ukupno oko 1.000 evra – kaže M. LJ i dodaje da mu se već dosta ljudi javilo.
On je, sudeći i prema portalu “grčkainfo.com”, samo jedan u nizu sugrađana koji na ovaj način pokušava da riješi svoje finasijske probleme.
– I ove godine smo dobili nekoliko molbi za pomoć za ustupanje ljetovanja – navode na ovom portalu i dodaju da su upravo zbog toga napravili posebnu stranu na kojoj će objavljivati ove oglase kako bi pomogli porodicama da ne ostanu bez novca.
Turističke agencije mahom dozvoljavaju ustupanje aranžmana drugom putniku, jer im nije toliko važno ko putuje već da se putovanje realizuje, kaže za Kurir Milan Lainović, potpredsjednik Asocijacije turistickih agencija Srbije (Juta) i vlasnik jedne turističke agencije.
– Mi dozvoljavamo našim putnicima da zamenske vaučere ustupe komšiji, prijatelju, drugu, kome god hoće. Procedura je jednostavna.
Potrebno je da putnik samo dođe u agenciju i potpiše da ustupa aranžman na ime drugog putnika i tako to završavamo – kaže Lainović i dodaje da se i ranije dešavalo da ljudi ne mogu da putuju, pa im se na isti način izlazilo u susret. Inače, putniku se, uglavnom, samo u slučaju da je putovanje otkazano 45 do 90 dana pre putovanja vraća pun iznos aranžmana, a i tada mu se naplaćuju administrativni troškovi agencije.