Podizanjem posljednjeg 165. segmenta čelične rasponske konstrukcije, Pelješki most bit će u srijedu navečer potpuno spojen od Komarne do Brijeste.
Mediji u susjednoj Hrvatskoj ovaj događaj predstavljaju kao dan kad će danas nakon 300 godina biti kopneno spojena.
Portal Index.hr piše kako je nakon mira u Srijemskim Karlovcima 1699. godine Mletačka Republika značajno proširila posjede u Dalmaciji na račun Osmanskog carstva.
“Tako se dogodilo i da je mletačka vlast došla na same granice Dubrovačke Republike. U strahu od daljnjeg širenja mletačkog utjecaja i vlasti, u strahu od mogućeg rata s Mlečanima koji bi Dubrovčani teško dobili, dolazi se do rješenja – Dubrovačka Republika žrtvovat će dio kopna i dati ga na upravljanje Osmanskom carstvu kako ne bi graničila s Mlečanima. Tako je i bilo, Osmanskom carstvu su pripali Neum i Sutorina, koja se danas nalazi na području Crne Gore. Neum je dio BiH, ali sad je Hrvatska, zahvaljujući mostu, spojena nakon više od 300 godina”, piše Index.hr.
Hrvatski ministar mora, prometa i infrastrukture Oleg Butković kazao je kako je Pelješki most najvažniji i najveći infrastrukturni projekt koji trenutno provode u Hrvatskoj, a ono što ih posebno veseli jest da su svakim danom sve više bliži njegovoj realizaciji.
“Njime naša zemlja konačno spaja svoj teritorij i danas slobodno možemo reći kako je vlada ostvarila dugo željeni san od kojeg su mnogi željeli odustati”, istaknuo je on.
Zbog spajanja mosta organizirat će se svečanost, večeras između 23 i 24 na gradilištu Pelješkog mosta, strana Brijesta.
Sam Pelješki most integralne je hibridne konstrukcije, s 13 raspona, od kojih je pet glavnih (centralnih) raspona dužine 285 metara, šest centralno postavljenih armiranobetonskih pilona visine 33 metra te dvije trake zajedno sa zaustavnom trakom koja će služiti za održavanja mosta.
Dužina mosta od osi do osi upornjaka iznosi 2404 metra, ukupna džjina mosta s upornjacima iznosi 2.440 metara, a plovidbeni profil ispod mosta, koji je kako navode u Hrvatskoj, usuglašen s ekspertnom grupom iz BiH, 200 puta 55 metara.
Nakon niza peripetija, te u drugom javnom pozivu u januaru 2018. od pristigle tri ponude za gradnju mosta, a Hrvatske ceste objavljuju kako je za sklapanje ugovora o javnoj nabavi odabrana ona zajednice ponuđača: China Road and Bridge Corporation, CCCC Highway Consultants Co. Ltd., CCCC Second Highway Engineering Co. Ltd. i CCCC Second Harbour Engineering Co. Ltd., s cijenom ponude u iznosu od 2.081 milijarde kuna bez PDV-a te rokom dovršetka radova od 36 mjeseci.
Kinezi su posao dobili ispred austrijskog Strabaga i zajednice ponuđača koju su činile jedna talijanska i turska kompanija. Kineska je ponuda bila najpovoljnija i zato su dobili posao.
Pelješki most i njegova izgradnja sve ove godine predmet je ozbiljnih kritka političkih subjekata iz Bosne i Hercegovine.