Avantura našeg mališana Yuga u Americi je neiscrpna tema koja će uvijek biti zanimljiva ljubiteljima automobila. Mali autić iz fabrike Zastava prodavao se sedam godina na američkom tržištu i za to vrijeme našao put do 140.000 (ne)zadovoljnih kupaca. Bio je najjeftiniji automobil koji se u to vrijeme mogao kupiti nov “preko bare”. Mnogi su ga upamtili upravo po njegovoj cijeni, mada je često bio predmet šala i sprdnji, obzirom da je više puta bio proglašen za najgori novi automobil koj ise prodavao u Americi.
Nedavno se na platformi Youtube pojavio snimak iz 1988. godine, koji prikazuje kako kompanija obučava svoje prodavce u auto-salonima o karakteristikama i prednostima Yuga u odnosu na konkurenciju, a prodavci bi koristili to stečeno znanje da ubijede kupca da je ovaj mališan pravi izbor za njih.
Zastava je u početku svoj mini hečbek plasirala u jednom paketu opreme, i to GV(Great Value), da bi kasnije preko bare stigli i bolji primjerci kao što su GLV i GVX.
Snimak počinje pričom o 1.1 litarskom benzincu i o tome koliko je automobil lagan i jednostavan za održavanje. Zastava nam dalje tvrdi da je Yugo u stanju obrzati iz mjesta mirovanja do 80 km/h za 10.6 sekundi. Nije nam poznato zašto nije korištena tradicionalna mjera od 0-100 km/h ali možemo pretpostaviti.
U tadašnje vrijeme moderni američki automobili su uveliko imali sistem direktnog ubrizgavanja goriva, dok se Yugo hvalio kako i dalje posjeduje karburator kojeg je proizvodila poznata kompanija Carter-Weber.
Pominje se takođe da je Yugo bio dostupan i sa klimom, koja je dolazila u dodatnoj opremi, odnosno kao sastavni dio opreme pod nazivom GVX. Dalje se u snimku pominju prednosti pogona na prednje točkove, blagodeti manuelnog mjenjača i prednjim disk kočnicama.
Zastava se osvrnula i na stil malog heča. Na snimku se priča o tome kako su branici napravljeni od materijala pod nazivom “Lexan”, koji ima veću čvrstoću od metala i pri tom je otporniji na udarce a pažnja je posvećena i antikorozivnoj zaštiti na limariji.
Yugo još napominje da njegovi modeli imaju određene karakteristike koje nema konkurencija, kao npr čep rezervoara koji se može zaključati, brisač zadnjeg stakla kao i rezervni alat sa sijalicama.
U osvrtu na enterijer pomenuto je kako je Yugo prostraniji od konkurencije, kao i da ima bolju opremu poput boljeg osvjetljenja, tepiha i još mnogo toga. Riječi “premium” i “luksuz” se iz nekog razloga više puta spominju, iako se zapravo radi o opremi koju smo mogli vidjeti na svakom drugom automobilu na cestama “preko bare”.
Priča dobija na težini kada se pomene sportski model, 1.3 litarski GVX koji je razvijao čak 67 konjskih snaga. Ruku na srce, za svoju kategoriju ovo je bio odličan rezultat, poređenja radi veliki Ford Mustang se mogao pohvaliti sa samo 88 konjskih snaga dobijenih iz 2.3 benzinskog agregata.
Ubrzanje od 0 do 100 km/h GVX je postizao za 14.3 sekunde a maksimalna brzinu koju je mogao postić je 154 km/h. Kao prednosti ovog modela istaknut je i petostepeni manuelni mjenjač, lepše felne, pneumatici boljeg kvaliteta i posebni branici.
Više iz svijeta automobila čitajte ovdje.