Naslovnica Auto Dacia Spring – Stiže nam kineska elektro Dacia

Dacia Spring – Stiže nam kineska elektro Dacia

Dacia Spring je velika novost koja nam dolazi od rumunskog proizvođača, a radi se o modelu koji se proizvodi u Kini, umjesto u Rumuniji. Razlog je – pogodili ste, jeftiniji troškovi proizvodnje. Zvog toga će se ovaj 100% električni krosover prodavati u Europi za nepunih 17.000 eura, što ga čini znatno jeftinijim od Twinga E-Tech i VW-a e-UP.

Prošlo je šesnaest godina otkako je Dacia izazvala pravu pometnju na evropskom tržištu, a sada će se izgleda historija ponoviti s novim modelom Dacia Spring. Čisto da napomenemo, u cijenu koja je navedena nisu uključene razne subvencije koje mnoge zemlje daju prilikom nabavke električnog vozila. Tako na primjer ovo vozilo bi u Francuskoj koštalo 12.400 eura nakon što se uračuna subvencija države.

DACIA SPRING
Preteča Dacie Spring – Renault Kwid

Evo o čemu se radi. U francuskoj se za električni automobil koji košta do 50.000 eura dobije subvencija u iznosu od 7000 eura ili maksimalno 27% od kataloške cijene. Ukoliko se uradi računica, ispade da se Dacia Spring može dobiti po cijeni za 4600 eura manjoj, što ga čini apsolutno najjeftinijim električnim automobilom u Europi.

Dacia Spring

Naravno, pojedini novinari koji prate automobilske trendove reći će da pričamo laži i da Dacia Spring nije najjeftiniji električni automobil, već da tu titulu zaslužuje Citroen Ami, koji je znatno jeftiniji. Mi se ne bi s time nipošto složili, za razliku od Dacie, Citroen Ami je jedna kotrljajuća igračka, neudoban je, i predviđen je samo za dvije osobe sa autonomijom koja je smiješna (60-70km).

xPortal - Dacia Spring - Stiže nam kineska elektro Dacia

Uz to, vožnja ovom Citroenovom igračkom je zabranjena na bilo kojem ozbiljnijem putu jer mu maksimalna brzina ne prelazi 45 km/h.

xPortal - Dacia Spring - Stiže nam kineska elektro Dacia

Spring je pravi “avion” u poređenju s Ami-jem jer je udoban, solidno opremljen, predviđen za četiri osobe i s autonomijom od 200 km. Konkurenti su mu spomenuti Renault Twingo Electric i Vw e-UP, prvi je skuplji od njega za 3300 eura a drugi za čak 5000 eura.

Spoljašnjost Spring-a uopšte nije loša. Čak štaviše moglo bi se reći da je privlačna. Na prvi pogled podsjeća na Suzuki Ignis, dakle manji SUV sa klirensom od 15cm i crnim plastičnim zaštitama karoserije.

xPortal - Dacia Spring - Stiže nam kineska elektro Dacia

Neki detalji sudosta iznenadili, obzirom da se radi o Daciji, kao što su žmigavci integrisani u retrovizorima, jedan veliki brisač “šoferšajbne” i još jedan za zadnje staklo. Eletrični gumb za otvaranej petih vrata, kao i plastične ratkape koje nevjerovatno izgledaju kao aluminijumske felge, sve dok se ne dodirnu.

xPortal - Dacia Spring - Stiže nam kineska elektro Dacia

Jedino što odaje “sirotinjski” utisak su točkovi dimenzija 165/70 R14, ali oni svakako doprinose boljoj potrošnji i jeftinijem održavanju.

xPortal - Dacia Spring - Stiže nam kineska elektro Dacia

Nije loše, može bolje

Da biste ušli u ovaj automobil morate koristiti daljinski s ključem, kojeg koristite i za pokretanje automobila. Prevaziđeno rješenje ali okej, jasno je da je korišteno za smanjenje troškova. Sjedište i upravljač se ne podešavaju po visini, što je nedostatak. Sjedišta su uska i bez bočne potpore, te ne očekujte neku pretjeranu udobnost.

xPortal - Dacia Spring - Stiže nam kineska elektro Dacia

Da stvar bude čudnija, ne možete podešavati sjedište po visini ali zato možete pojas podešavati. Ako ništa moći ćete podesiti pojas da vas ne reže po vratu ukoliko ste nižeg rasta. Komandna tabla je sasvim pristojnog izgleda, ništa lošija od bratskog Twinga. U serijskoj opremi dolazi 7-inčni multimedia ekran kompatibilan s aplikacijama Android Auto i Apple Car Play, ispod kojeg su smještene komande za električne podizače i grijanje.

xPortal - Dacia Spring - Stiže nam kineska elektro Daciadacia springdacia spring

Kao i kod svake Dacie, tako i kod ove opši utisak kvari površnost završne obrade i kvaliteta plastike koja se koristila, kao i podizači stakala koji su postavljeni na centralnoj konzoli iz ekonomskih razloga. Odsustvo ogledala na vozačevom štitniku za sunce još je jedna mana.

dacia spring

Iako naprijed se nalazi dosta mjesta kako za sjedenje, tako i za pohranjivanje stvari u razne pretince, nazad je potpuno druga priča. Prostora za sjedenje ima tek dovoljno za djecu, a pogled naprijed im zaklanjaju sjedišta s integrisanim naslonima za glavu. Međuosovinsko rastojanje od samo 2,42 m ograničava prostor za koljena. Šteta, jer po svemu sudeći prostora za glavu je sasvim dovoljno, čak i za odrasle muškarce preko 1.80m.

dacia spring

Prtljažnik je zapremine 270l, što uopšte nije loše ukoliko se uzme u obzir zapremina automobila. Što je još bitnije, pravilnih je oblika i praktičan za upotrebu. Jedna negativna strana je to što zadnje sjedište nisu podijelili na dva dijela, a pozitivna strana je to što su ostavili prostora za rezervnu gumu koja dolazi uz nadoplatu od 180e.

dacia spring

Mala težina i skroman motor

Dacia Spring ima motor koji je snažan kao motor nekadašnjeg Yuga 45. Sigurno ćete odmahnuti rukom s prezirom kada čujete za ovo. Samo što je Yugo razvijao 62 Nm pri 3.400 o/min, dok Spring ima duplo veći maksimalni obrtni moment od 125 Nm, i razvija ga odmah po polasku.

Dacia Spring sa svojih 975 kilograma spada u perolaku kategoriju automobila na struju.

dacia spring

Poput svih električnih automobila i Dacia Spring odlučno grabi iz mjesta mirovanja, ali samo do 60-70 km/h. Do stotke mu treba dugih 19 sekundi, no obzirom da je sam automobil najviše namijenjen za gradsku i prigradsku vožnju ovo i nije neki hendikep.

dacia spring

Maksimalna brzina deklarisana od strane proizvođača je 125 km/h, no testiranjem automobila pokazivač brzine je pokazivao 132 km/h. Litijum-jonska baterija od 27,4 kWh kapacitetnija je od one kod Twinga (22 kWh), ali slabija od baterije u VW e-UP (36,8 kWh) i kao takva dovoljna je za svakodnevnu vožnju.

To znači da ćete imati oko 200 km autonomije po gradu, što je sasvim realno za očekivati a na autoputu pod punim gasom teško da ćete preći više od 120 km.

dacia spring

Bateriju ćete kod kuće puniti oko 13 sati (priključak od 2,3 kW, 10A). Konkretno, kućno punjenje u Francuskoj košta nepunih 4 evra za “jedan pun”, no ukoliko ugradite snažniji tzv. Green Up (3,7 kW 16A) ili Wallbox punjač (7,4 kW, 32 A), za iste novce punjenje će biti znatno brže (8,5 tj 5h).

Problem se javlja ukoliko se želite poslužiti javnim punionicama, gdje Springu treba 3 sata i 20 minuta da bi se napunilo 80% baterije na punjaču od 22 kW, dok recimo jednom Twingu treba samo 45 minuta.

Razlog je taj što je Spring serijski sposoban da podnese punjač od 6,6 kW, što odgovara kineskim normama. Ovo ne odgovara evropskim punjačima  (7,4, 11 i 22 kW) i kao posljedicu imamo veoma sporo punjenje.

Više iz svijeta automobila čitajte ovdje.

 

OSTAVITI ODGOVOR

Molimo unesite komentar!
Ovdje unesite svoje ime