Još krajem prošlog vijeka popularni Ford Escort nestao je sa svjetskih tržišta, a zamijenio ga je Focus koji je tada doživio ogroman uspjeh u prodaji i postao jedan od najpopularnijih automobila u Europi. Tokom 2015. godine Escort je dobio još jednu šansu, pa je tako predstavljen za kinesko tržište, gdje ga tamošnja klijentela može kupiti kao pristupačnu sedan verziju.
Escort je, dakle, jednu stepenicu niže pozicioniran u odnosu na kineskog Focusa, te je zasnovan na pojednostavljenoj arhitekturi Focusa druge generacije, što znači da nazad ima polukrutu osovinu za razliku od svog rođaka Focusa koji od prve generacije ima multilink vješanje.
Ispočetka je ovaj Ford stekao veliku popularnost, pa je tako isporučivano po 200-300 hiljada modela godišnje, međutim vjerovatno je postalo teže animirati kupce iz Kine, a oni su po prvi put poprimili epitet “razmaženi”, obzirom da su im se prohtjevi proširili u pogledu multimedie, raznih virtuelnih spravica i tehnoloških modernih pomagala.
Potražnja za Sedan Ford Escortom je tako opala da bi dostigla do tačke gdje je prethodne godine prodano nešto više od 30.000 primjeraka. Zbog toga je Escort podvrgnut novim talasima modernizacije, za koje se ispostavilo da su veoma značajni.
Sada je američka limuzina svojom pojavom postala mnogo radikalnija i upadljivija. Izgled sprijeda postao je dosta agresivniji, maska hladnjaka se dosta povećala a uvedena je i LED rasvjeta u farovima. Odzada su postavljene nove grupe signalnih svjetala kao i novi odbojnik.
Od noviteta još su ugrađene nazad imitacije dvostruke ispušne cijevi, iako je u funkciji samo jedna, a ona se nalazi ispod branika.
Automobil je dobio potpuno oblikovani rep što ga je produžilo za impresivnih 46 milimetara, pa sada njegova dužina iznosi nimalo naivnih 4633 mm. Širina(1825mm) i visina(1490mm) se nisu baš mijenjale, a isto to važi i za međuosovinsko rastojanje koje iznosi identičnih 2687 mm.
Što se enterijera tiče, može se reći da je u potpunosti nov, velika vidljiva promjena jeste svakako i jedinstveni panel koji se nalazi ispred očiju vozača, i on je nenatkriven. Na panelu koji je ispred očiju vozača projektuju se informacije koje su važne za samu vožnju, a na dijelu koji je bliži suvozaču prikazuju se informacije multimedije. Analogne komande su zadržane kada je u pitanju klimatizacija i grijanje, elementarne funkcije se određuju putem tastera, dok se fina podešavanja ažuriraju putem multimedie.
Vrijedno je spomenuti da su sjedišta nova, tapaciri s unutrašnje strane vrata, centralni tunel pa čak i obruč upravljača, sve te stavke su doživjele transformaciju.
Zbog sve snažnijih ekoloških normi u Kini, dosadašnji atmosferski benzinski četverocilindraš sa radnom zapreminom od 1.5 litara, kao i trocilindraš zapremine 1 litar su penzionisani od strane potpuno novog, trocilindričnog atmosferskog benzinca od 1.5 litra koji isporučuje 122 konjske snage.
Što se tiče mjenjača, kupci imaju izbor između manuelnog šestostepenog ili automatskog šestostepenog mjenjača.
Unaprijeđeni Ford Escort stiže do kraja ovog mjeseca u prodajne salone u Kini. Verzija modela koja se do sada prodavala kretala se u rasponu cijena između 12.300 i 17.800 američkih dolara, a sada je svakako blago uvećanje cijena neizbježno.
Escort se neće isporučivati za neka druga tržišta osim Kine, barem mi raspolažemo takvim informacijama.
Više iz svijeta automobila čitajte ovdje.