Naslovnica Biznis Kako će izgledati poslovne prostorije nakon koronavirusa?

Kako će izgledati poslovne prostorije nakon koronavirusa?

poslovne prostorije

Kada su se nakon izbijanja pandemije koronavirusom milioni zaposlenih prebacili na rad od kuće, neki su na klasične poslovne prostorije počeli gledati kao na zastarjeli model.

Međutim, poslovne prostorije budućnosti neće biti isti kao prije pandemije. Mnoge kompanije trenutno prilagođavaju svoje koncepte rada novim navikama zaposlenih. Mnogi radije rade „hibridno” – par dana u uredu i nekoliko dana od kuće, piše DW.

Clean desk

DZ banka testira ured budućnosti. Kako bi on mogao izgledati može se vidjeti na 28. spratu DZ banke u blizini Glavne željezničke stanice u Frankfurtu. Vodeći institut Volks- i Raiffeisen banaka tamo je postavio svojevrsni etažni model ureda sa ciljem da se pokaže kako funkcionira novi način rada nakon pandemije. Ovdje se više ne nude lični radni stolovi. Svako ko dođe u ured mora svaki dan tražiti novi radni sto – i ostaviti ga u istom stanju u kakvom je zatečen. DZ banka ovaj koncept naziva “clean desk”. Ured nakon pandemije izgleda kao hotelska soba sa žuto-zelenom sofom i zidovima od drveta. Može se koristiti za grupne sastanke, kao salon, kao klasični radni sto ili kao utočište za pojedine zaposlene.

Prema riječima glasnogovornice DZ banke, u budućnosti više neće postojati fiksno radno mjesto: “Zaposleni, koji uđu u ured, mogu se „ulogovati” na bilo koje slobodno mjesto”, izjavila je glasnogovornica. Radna mjesta za stolom u potpunosti su prilagođena video konferencijama. Pokretna kamera i stropni mikrofoni trebali bi osigurati razmjenu informacija sa kolegama koji rade od kuće.

Desk sharing

TUI postupa na sličan način, uvodi radikalne promjene i oslanja se na mobilni rad i rad za zajedničkim radnim stolovima. Turistička kompanija spojila je nekoliko kompanija u novi TUI-centar u Hannoveru, uveliko smanjivši poslovni prostor. U budućnosti više neće biti radnog stola za svakog zaposlenog. Za 3.000 saradnika predviđeno je samo 1.700 radnih mjesta. “Desk sharing” postaje standard. Zaposleni, koji su prisutni u uredu, dijele stolove iz dana u dan. Odgovarajući prostor može se rezervirati unaprijed.

TUI ne samo da promovira kućne urede već i mobilni rad. Ako želite, možete raditi bilo gdje u svijetu do 30 dana godišnje, rekao je glasnogovornik kompanije.

“Share desk places”

“Matični ured je ekonomičan samo ako dijelite radni sto”, kaže Stephan Leimbach, šef Odjela za iznajmljivanje radnog prostora. Ovo je korak u pravcu posve drugačije kulture rada. U budućnosti zaposlenik više neće imati sopstveni radni sto. Kancelarija sa imenom i slikama žene i djece na zidu ili stolu je mrtva, kaže Leimbach. Sve veći trend ka uredima otvorenog tipa nije neizbježno u suprotnosti s higijenskim propisima donesenim u jeku pandemije. Ekspert kompanije JLL Stephan Leimbach predviđa da će između radnih stolova biti malo više slobodnog prostora.

Pojedine firme koje rade na uredima budućnosti poput MAG Grundbesitz, kreiraju poslovne zgrade sa zaštitom od korone poput “GreenGate”, koja se trenutno gradi u Bonnu. Za nju se kaže da je “prva poslovna zgrada koja štiti od virusa na svijetu”. Kamere na ulazu provjeravaju ima li neko temperaturu. Ako je temperatura previsoka, vrata ostaju zaključana. Filteri čiste zrak u unutrašnjosti. Ručke na vratima i kontrolne tipke liftova opremljene su antimikrobnim površinama. Toaleti se koriste bez kontakta.

Na njujorškom Brodveju trenutno se gradi dvanaestospratna poslovna zgrada u kojoj se ne moraju dodirivati dugmad ili ručke na vratima, liftovima, prekidačima za svjetlo, umivaonicima i toaletima.

Tuzlanski

OSTAVITI ODGOVOR

Molimo unesite komentar!
Ovdje unesite svoje ime