Japanska porezna agencija raspisala je konkurs za ideje koje bi podstakle mlade Japance da više konzumiraju alkohol kako bi popravili ekonomsko stanje u državi.
Prema nezavisnim istraživanjima, mladi Japanci konzumiraju puno manje alkohola od njihovih roditelja, što značajno pogađa ubiranje poreza od visokooperzovane robe kao što je sake – vino od riže.
U konkursu koji je raspisan, od Japanaca starih između 20 i 39 godina se traži da predlože kako bi među svojom generacijom povećali konzumaciju alkohola. Od onih koji odluče da učestvuju na konkursu traže se ideje za reklamiranje, brendiranje ali i originalnost koja bi podrazumjevala upotrebe AI tehnologija.
Kako su istakli iz organizacije kako je raspisala konkurs u ime poreznih vlasti, sve starija populacija i navike koje su uvedene tokom pandemije dovele su do značajnog smanjivanja konzumacije alkohola među mlađom populacijiom.
Tokom 1980-ih oko 5% japanskih poreznih prihoda dolazio je od prodaje alkohola, a danas to iznosi svega 1,7%. Svjetska banka prognozira da je čak 29 posto japanske populacije starije od 65 godina.