U Njemačkoj trenutno testira nova vrsta ceste koja bi imala u svom sastavu klimatizacijski sistem.
Već su započeli građevinski radovi na prometnici Köln-Istok, gdje će se prvo testirati novi sistem, objavio je Federalni institut za autoceste (BASt)
Svi znamo da zbog temperaturnih promjena ceste ljeti pucaju. Zimi su klizave, a sol i ralice ne pomažu u očuvanju površine kolnika. Pojava pukotina i rupa utječe na trajnost cesta, ali i na sigurnost prometa. Sve to su razlozi zbog kojih u Njemačkoj pokreću projekt kojim se želi utvrditi može li ugradnja svojevrsnog klimatizacijskog sistema u prometnicu biti rješenje za trajnost prometnica, prenosi Index.
Već su započeli građevinski radovi na prometnici Köln-Istok, gdje će se prvo testirati novi sistem, objavio je Federalni institut za autoceste (BASt). Ideja je ugradnja sistema cijevi kroz koje prolazi geotermalna voda i tako pomaže ljeti u hlađenju, a zimi u grijanju prometnica. Paralelno se testira i još jedna tehnologija.
Bit će izgrađeno pet ispitnih polja i jedno referentno polje na dužini od 55 metara. Svako polje ima različite sustave kontrole temperature ceste, a pritom će dva polja koristiti vodu kao medij. Preostala tri polja će imati zračne komore.
Učinak ovog svojevrsnog klima-uređaja će se pratiti kroz naredne tri godine putem osjetnika temperature i termovizijskih kamera.
Pokaže li se ovakav sustav učinkovit, velike su šanse da bude ugrađen na najkritičnijim dionicama poput izlazaka iz tunela, zavoja i sl.